Een onmisbaar hulpmiddel voor fysiotherapeut, kinesist en osteopaat

Als therapeut help je je cliënten / patiënten graag zo goed mogelijk en dat kost veel tijd. Vele van hen komen echter regelmatig bij je terug voor follow-ups en kleine aanpassingen, wat ten koste gaat van de tijd die je zou kunnen gebruiken om nieuwe cliënten te helpen.

Stel je nu eens voor dat cliënten met milde klachten zichzelf zouden kunnen helpen, dat je hen een hulpmiddel kunt geven dat ze zelfstandig thuis kunnen gebruiken om hun gezondheidsdoelen te bereiken en jij tijd vrij kan maken voor nieuwe klanten. Hoe mooi zou dat zijn?

 

Wat kan de BackMitra® voor jouzelf als therapeut en voor jouw cliënten / patiënten betekenen?

Lichaamshouding verbeteren

Een verkeerde lichaamshouding is de onderliggende oorzaak van vele problemen. Door met de BackMitra® druk uit te oefenen op de wervelkolom en dit met regelmaat te doen kan de houdingsstructuur ervan veranderd worden. Na verloop van tijd wordt een nieuw patroon in het lichaam geankerd en de lichaamshouding verbetert.

Ondersteuning bij specifieke condities

De BackMitra kan worden ingezet om condities zoals spit (lumbago), beginnende hernia, ischias, atypische rugklachten, scoliose, problemen met de rotatoren manchet, gerectificeerde curve van de nek (tekst-nek, sms-nek) en andere -aan een verkeerd houdingspatroon gerelateerde- aandoeningen te voorkomen of te verbeteren.

Zelfstandig te gebruiken

Jouw cliënten / patiënten kunnen er thuis zelfstandig mee aan de slag en kunnen op die manier hun gezondheidsdoelen makkelijker bereiken, zonder steeds voor kleine zaken terug te moeten keren naar jouw praktijk.

Ademruimte vergroten

Doordat de bovenrug terugkeert naar zijn natuurlijke kromming en de schoudertoppen naar achteren bewegen krijgt de borst de kans om te openen. Op die manier vergroot de ademruimte en kan een functioneel ademhalingspatroon opgebouwd worden.

 

zen yoga Backmitra kapellen

Stress-reductie

Door de druk op de wervelkolom wordt het parasympatisch zenuwstelsel geactiveerd; de ‘relaxation response’ treedt in werking. In deze rust-modus kan het lichaam zich regenereren en opgeslagen stress ontladen.

Ontspanning van nek en schouders

Doordat de schouder- en nekspieren zich meer en meer kunnen ontspannen zal spanningshoofdpijn gaandeweg verminderen. De bloedtoevoer naar de hersenen verbetert wat het concentratievermogen ten goede komt.

ROM van het bewegingsapparaat vergroten

Door de natuurlijke krommingen van de wervelskolom te herstellen krijgen de oppervlakkige spieren van de rug de kans om zich te herstellen en wordt de rug weer een functioneel geheel; de bewegingsvrijheid van vooral de bovenrug en het schoudergewricht neemt toe.

Core-spieren versterken

De oefeningen met de BackMitra zijn deels gericht op het activeren en versterken van de core-spieren. De gehele lendengordel wordt verstevigd en vormt op die manier een bescherming tegen het overbelasten van de onderrug.

 

Ben je geïnteresseerd?

Stuur ons even een berichtje, dan maken we zsm een afspraak om te zien wat we voor je kunnen betekenen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.